- - -

Op zaterdag 15 december is er een aangepast lesrooster: de les van 9.00 uur (gevorderden/ 2 uur) vervalt.
De les van 11.30 begint een half uur eerder (van 11.00-12.30).

- - -

Van 27 t/m 30 december ontvangen we kenan Albayrak uit Frankfurt voor een zeer leerzame en interessante workshop. Wil je fris en ontspannen aan het nieuwe jaar beginnen, dan mag je deze kans niet voorbij laten gaan….lees meer>>

- - -

Vanaf 14 oktober beginnen we weer met de verdiepingslessen van 3 uur! 1 x per maand op zondagochtend in een klein groepje (maximaal 8 personen) een thema uitdiepen om je weer een stap verder te brengen in je eigen oefenen.
Data waarop deze ochtenden plaats vinden: 2018: 14 oktober, 11 november. 2019: 10 februari, 10 maart, 14 april, 19 mei, 16 juni en 7 juli.
reserveren kan via het reserveer portaal wees er snel bij; er is maar beperkt plek!
–De thema’s van oktober en november staan al vermeld maar voor de overige zondagen horen we graag waar behoefte aan is; mail je aanvragen naar melanie@yogamaastricht.nl.–

- - -

Per 1 januari 2019 wordt het lage btw tarief van 6% naar 9% verhoogd. Dit heeft ook gevolgen voor onze prijzen. O.a. boeken, thee en lesgeld worden hierdoor duurder. We hebben besloten deze verhoging gedeeltelijk door te voeren; wanneer je lesgeld per maand betaalt veranderd er niets; wanneer je voor een langere periode vooruit betaalt zullen de prijzen iets verhoogd worden. ( tussen de 1% en 3 %). Half december zullen de nieuwe prijzen op de website staan.

- - -

Als je weerstand laag is, als je moe bent, als je een jetlag hebt, tijdens je menstruatie, als je zwanger bent, last hebt van de overgang of in een periode zit waarin je het druk hebt en niet aan ontspannen toekomt dan kun je naar de restoratieve les komen. Op maandag om 18.45 en woensdag om 9.30. Je kunt de lessen wekelijks volgen, maar je kunt ook alleen de keren komen dat je het nodig hebt ( naast je normale les of in plaats van je normale les). We raden iedereen aan minimaal 1 x per maand een restoratieve les te volgen. Ook als je je verder prima voelt is het een heerlijke les om de batterij weer even op te laden.

- - -

 

1. Om het beoefenen van je yogahoudingen te verbeteren.
Als je de tegen beperkingen aanloopt van wat je fysieke lichaam kan bereiken in een houding, kun je van binnen nog meer ruimte creëren met de subtiele bewegingen van je adem. De houdingen worden intenser en je versterkt de uitwerking van de houding.
2. Om meer gemak te vinden in moeilijke houdingen.
Pranayamatechnieken helpen je om je energie te leiden en zo ongemak en vermoeidheid tijdens het beoefenen van yogahoudingen tegen te gaan. B.K.S. Iyengar beschreef een toestand die hij “effortless effort” (moeiteloze inspanning) noemde, waarin lichaam en geest alert en actief, maar ook ontspannen zijn.
3. Om een meditatieve staat te bereiken.
Er is een sterk ontwikkeld bewustzijn van lichaam en geest nodig om Pranayama te kunnen beoefenen. Hoe meer je oefent, hoe makkelijker het wordt om in deze staat terug te komen, zowel tijdens je yogabeoefening als daarbuiten.
4. Om een verbinding te maken tussen je adem en je gemoedstoestand.
Je adem en emotionele reacties zijn nauw met elkaar verbonden. Naarmate je meer bewust van je adem wordt en meer bedreven raakt in het reguleren ervan, kun je Pranayamatechnieken toepassen om je emotionele toestand te beïnvloeden.
5. Om onaangeboorde energiereserves aan te spreken
Pranayama leert ons de hoeveelheid energie de we inademen te vergroten en beter te benutten. In het normale dagelijkse leven gebruiken we slechts een klein deel van de potentiële capaciteit van onze longen. Met vakkundig oefenen is het mogelijk om de hoeveelheid via de adem geabsorbeerde energie te verhogen.

lees meer>>

---

---

Actueel

Yoga Maastricht
Volksplein 32
6214 AM Maastricht
info@yogamaastricht.nl