- - -

In navolging van de richtlijnen van het kabinet hebben wij vanuit maatschappelijk belang besloten de studio tot nader bericht te sluiten. Zodra er meer bekend is over wanneer we weer open mogen zullen we dat hier kenbaar maken. We bieden nu wel een online programma. Je bent hiervoor geen abonnement nodig, de lessen worden op donatiebasis aangeboden,

Hoe reserveer je een les:
• ga naar het reserveerportaal en log eerst in ( nog geen lid? je kunt kosteloos een account aanmaken)
• kies voor voor online lessen
• kies de gewenste les, druk op inschrijven
• kies het bedrag dat je wilt doneren, je wordt doorgeleid naar de pagina van mollie waar je je betaalmethode kunt kiezen.
• na betaling krijg je een overzicht in beeld waarin de door jou gereserveerde les vermeld staat met de mededeling vanaf wanneer deze beschikbaar is ( dat zal een kwartier voor aanvangstijd van de les zijn).
• Je kunt dan op de dag waarvoor je gereserveerd hebt vanaf een kwartier voor aanvang inloggen in het reserveringssysteem en kiezen voor “online reserveringen” bij de beschikbare les staat nu “start online meeting” wanneer je daar op drukt kom je meteen in de zoom omgeving en kun je (als ik ook ben ingelogd) het beeld van wat er op dat moment in de studio gebeurd zien.
het is fijn als je op tijd reserveert en inlogt zodat je eventuele problemen met beeld of geluid nog voor de les kunt oplossen.

 
 
 

- - -

Omdat de studio pas vanaf 1 september weer open mag geven we naast de online lessen nu ook buiten les. Bij mooi weer zijn er lessen op maandag-, vrijdag- en zondagochtend van 10.00-11.15 op de binnenplaats van het Kruisherenhotel Maastricht. de lessen zijn toegankelijk voor alle niveaus en worden afwisselend gegeven door Melanie, Marianne Brigitte en Andra. Je kunt in het reserveer portaal wekelijks terug vinden welke lessen die week (online- en buiten) worden aangeboden en wie de lessen geeft.

meld je op tijd aan; tot uiterlijk 1 uur van te voren ( je kunt alleen meedoen al je gereserveerd hebt!)
Neem je eigen mat, kurkblokken, deken(s) en riem mee
houd minimaal 1,5 meter ruimte tussen de matten

Slaat het weer op het laatste moment om, dan kan het zijn dat de les gecanceld wordt. Check dus altijd je email. Mocht een les waarvoor je je hebt ingeschreven niet kunnen doorgaan, dan ontvang je hierover bericht. Het online aanbod blijft natuurlijk ook. We kunnen namelijk online meer variatie bieden dan buiten (minder props en geen muren). Het is natuurlijk wel heel fijn dat we elkaar weer ” in het echt” kunnen zien. Vanaf 1 juni mogen de terrassen weer open, dan is het ook mogelijk om na de les nog even te blijven om samen wat te drinken en bij te kletsen.
protocol buitenlessen:

blijf thuis als je de afgelopen 24 uur een van de volgende (ook milde!) symptomen hebt: neusverkoudheid, hoesten, benauwdheid of koorts;
blijf thuis als iemand in jouw huishouden koorts (vanaf 38°C) en/of benauwdheidsklachten heeft. Als iedereen 24 uur geen klachten heeft, mag je weer sporten en naar buiten;
blijf thuis als iemand in jouw huishouden positief getest is op het nieuwe coronavirus (COVID-19). Omdat je tot veertien dagen na het laatste contact met deze persoon nog ziek kunt worden, moet je thuis blijven tot veertien dagen na het laatste contact waarop deze persoon nog besmettelijk was (volg hierin het advies van de GGD);
blijf thuis als je het nieuwe coronavirus hebt gehad (vastgesteld met een laboratoriumtest) minimaal zeven dagen thuis na de uitslag van de test;
blijf thuis zolang je in thuisisolatie bent, omdat je direct contact hebt gehad met iemand waarbij het nieuwe coronavirus is vastgesteld;
ga direct naar huis wanneer er tijdens de les klachten ontstaan zoals: neusverkoudheid, hoesten, benauwdheid of koorts;
houd anderhalve meter (twee armlengtes) afstand van ieder andere persoon buiten jouw huishouden, uitzondering voor kinderen tot en met 12 jaar;
hoest en nies in je elleboog en gebruik papieren zakdoekjes;
ga voordat je naar de les vertrekt thuis naar het toilet;
was je handen met water en zeep voor en na bezoek;

vermijd het aanraken van je gezicht;
schud geen handen.

- - -

At this moment we only offer 1 class online in English on Saturday morning from 10.00-11.00.  We will add more classes in English if there is more demand, please let us know your wishes so we can adapt our schedule to your needs. Many thanks in advance!
When the studio is open ( after september 1st), we offer classes in English on

Monday evening 18.30 (level 2 60 min),
Thursday evening at 18.30 (level 2 60 min.) and
Thursday evening 19.45 (level 1-2 90 min.).
Friday morning 9.30 (level 2-3 90 min.),
Saturday morning 11.30 (level 1-2 90 min).

Click for  class level describtions
For the safety of yourself and others we advise only to come to a dutch class if your knowledge of the language is sufficient enough to follow instructions given in Dutch, if you have doubts about following a class in Dutch, it’s better to start in an English spoken class to get familiar with the instructions so you recognise the instructions in Dutch more easily.
If you have never tried iyengar yoga before it’s best to start in a level 1 or 1-2 class.
You can follow a trial class in any of the above classes for € 10 and a second class for free. Email if you’d like to join sometime (there is a maximum of 3 new participants per class.)
For prices you can check tarieven>>
 

- - -

Als je weerstand laag is, als je moe bent, als je een jetlag hebt, tijdens je menstruatie, als je zwanger bent, last hebt van de overgang of in een periode zit waarin je het druk hebt en niet aan ontspannen toekomt dan kun je naar de restoratieve les komen. Op maandag om 18.45 en woensdag om 9.30. Je kunt de lessen wekelijks volgen, maar je kunt ook alleen de keren komen dat je het nodig hebt ( naast je normale les of in plaats van je normale les). We raden iedereen aan minimaal 1 x per maand een restoratieve les te volgen. Ook als je je verder prima voelt is het een heerlijke les om de batterij weer even op te laden.

- - -

 

1. Om het beoefenen van je yogahoudingen te verbeteren.
Als je de tegen beperkingen aanloopt van wat je fysieke lichaam kan bereiken in een houding, kun je van binnen nog meer ruimte creëren met de subtiele bewegingen van je adem. De houdingen worden intenser en je versterkt de uitwerking van de houding.
2. Om meer gemak te vinden in moeilijke houdingen.
Pranayamatechnieken helpen je om je energie te leiden en zo ongemak en vermoeidheid tijdens het beoefenen van yogahoudingen tegen te gaan. B.K.S. Iyengar beschreef een toestand die hij “effortless effort” (moeiteloze inspanning) noemde, waarin lichaam en geest alert en actief, maar ook ontspannen zijn.
3. Om een meditatieve staat te bereiken.
Er is een sterk ontwikkeld bewustzijn van lichaam en geest nodig om Pranayama te kunnen beoefenen. Hoe meer je oefent, hoe makkelijker het wordt om in deze staat terug te komen, zowel tijdens je yogabeoefening als daarbuiten.
4. Om een verbinding te maken tussen je adem en je gemoedstoestand.
Je adem en emotionele reacties zijn nauw met elkaar verbonden. Naarmate je meer bewust van je adem wordt en meer bedreven raakt in het reguleren ervan, kun je Pranayamatechnieken toepassen om je emotionele toestand te beïnvloeden.
5. Om onaangeboorde energiereserves aan te spreken
Pranayama leert ons de hoeveelheid energie de we inademen te vergroten en beter te benutten. In het normale dagelijkse leven gebruiken we slechts een klein deel van de potentiële capaciteit van onze longen. Met vakkundig oefenen is het mogelijk om de hoeveelheid via de adem geabsorbeerde energie te verhogen.

lees meer>>

---

---

Actueel

Yoga Maastricht
Volksplein 32
6214 AM Maastricht
info@yogamaastricht.nl