think about 2

— Informeer de leraar vóór de les over blessures, ziektes of recente operaties. Ook wanneer je zwanger bent of een IVF-traject volgt, is het belangrijk dit voor aanvang van de les te melden.

— Eet vanaf twee uur voor de les niets zwaars meer.
— Draag comfortabele kleding: schoon, rekbaar en loszittend, bij voorkeur een korte broek of legging.
— Voor de laatste 15 minuten van de les (ontspanning) zijn sokken en een vest/trui aan te raden, zodat je lichaam niet te snel afkoelt.
— We werken op blote voeten. Zorg daarom dat je voeten bij aanvang van de les schoon zijn. (Je kunt vóór en na de les je voeten wassen in de daarvoor bestemde ruimte.)

— Zorg dat je gedurende de dag genoeg water drinkt. zodat je zonder dorst de les door komt. Water drinken tijdens de les wordt afgeraden. Een kwartier ná de les is water drinken juist uitstekend om het reinigingsproces te ondersteunen.
— Neem eventueel een klein handdoekje mee tijdens de les indien je veel transpireert.
— Wanneer je koorts hebt, is het beter om geen les te volgen. Bij verkoudheid of na griep kunnen de oefeningen aangepast worden om het herstel te bevorderen.

 

algemene-voorwaarden-stip

 

Gewone groepslessen zijn niet geschikt voor mensen met:


— hoge bloeddruk (hypertensie)
— hartproblemen
— epilepsie
— kanker of beginnende tumoren
— diabetes
— ziekte van Ménière
— multiple sclerose
— en ook niet voor zwangeren zonder ervaring met Iyengar yoga. (je kunt dan de zwangerschapsyoga volgen)


Als één van de genoemde situaties op jou van toepassing is, betekent dat niet dat je geen yoga mag beoefenen.Wel heb je dan speciale aandacht nodig en daarvoor is tijdens de groepslessen niet altijd ruimte. Als je twijfelt of je wel of niet kunt deelnemen aan de les, neem dan graag vóór de les contact met ons op.

washyourfeetplease

---

---

Actueel

Yoga Maastricht
Volksplein 32
6214 AM Maastricht
info@yogamaastricht.nl