- - -

Komende zaterdag vervallen de reguliere lessen i.v.m. de lerarenopleiding.
Op de volgende zaterdagen zal er geen les zijn:
2017: 9 september, 21 oktober, 9 december.
2018: 13 januari, 10 februari, 10 maart, 14 april, 12 mei en 9 juni.
 
Yoga Maastricht biedt een 3 jarig opleidingsprogramma ( 750 uur) tot iyengar yoga leraar of ter verdieping van je yogabeoefening. Heb je interesse in de opleiding en ongeveer 3 jaar ervaring met iyengar yoga? Dan kun je contact opnemen voor een toelatingsgesprek. In dit gesprek vragen we je naar je motivatie om de opleiding te volgen en je ervaring met Iyengar yoga (een aanbeveling van een gecertifiteerd Iyengar yogadocent is zeer welkom maar niet verplicht).  Meer informatie over de opleiding vind je op  www.yogaacademiemaastricht.nl>>

- - -

op de volgende vrijdagen is er i.v.m. bijscholing géén les:
2017: 29 september, 20 oktober, 3 november, 1 december.

- - -

8 weekse introductiecursus iyengar yoga

- - -

Als je weerstand laag is, als je moe bent, als je een jetlag hebt, tijdens je menstruatie, als je zwanger bent, last hebt van de overgang of in een periode zit waarin je het druk hebt en niet aan ontspannen toekomt dan kun je naar de restoratieve les komen. Op maandag om 18.45 en woensdag om 9.30. Je kunt de lessen wekelijks volgen, maar je kunt ook alleen de keren komen dat je het nodig hebt ( naast je normale les of in plaats van je normale les). We raden iedereen aan minimaal 1 x per maand een restoratieve les te volgen. Ook als je je verder prima voelt is het een heerlijke les om de batterij weer even op te laden.

- - -

 

1. Om het beoefenen van je yogahoudingen te verbeteren.
Als je de tegen beperkingen aanloopt van wat je fysieke lichaam kan bereiken in een houding, kun je van binnen nog meer ruimte creëren met de subtiele bewegingen van je adem. De houdingen worden intenser en je versterkt de uitwerking van de houding.
2. Om meer gemak te vinden in moeilijke houdingen.
Pranayamatechnieken helpen je om je energie te leiden en zo ongemak en vermoeidheid tijdens het beoefenen van yogahoudingen tegen te gaan. B.K.S. Iyengar beschreef een toestand die hij “effortless effort” (moeiteloze inspanning) noemde, waarin lichaam en geest alert en actief, maar ook ontspannen zijn.
3. Om een meditatieve staat te bereiken.
Er is een sterk ontwikkeld bewustzijn van lichaam en geest nodig om Pranayama te kunnen beoefenen. Hoe meer je oefent, hoe makkelijker het wordt om in deze staat terug te komen, zowel tijdens je yogabeoefening als daarbuiten.
4. Om een verbinding te maken tussen je adem en je gemoedstoestand.
Je adem en emotionele reacties zijn nauw met elkaar verbonden. Naarmate je meer bewust van je adem wordt en meer bedreven raakt in het reguleren ervan, kun je Pranayamatechnieken toepassen om je emotionele toestand te beïnvloeden.
5. Om onaangeboorde energiereserves aan te spreken
Pranayama leert ons de hoeveelheid energie de we inademen te vergroten en beter te benutten. In het normale dagelijkse leven gebruiken we slechts een klein deel van de potentiële capaciteit van onze longen. Met vakkundig oefenen is het mogelijk om de hoeveelheid via de adem geabsorbeerde energie te verhogen.

lees meer>>

---

---

Actueel

Yoga Maastricht
Volksplein 32
6214 AM Maastricht
info@yogamaastricht.nl